31 Ekim 2011 Pazartesi

Yabanmersinli şekersiz mor bebek muhallebisi

Yemek yapmayı özellikle ağzımdaki tadı yakalamak için mutfakta laboratuvar denemeleri yapmayı çok severim. Kafama göre pişirme yöntemlerini değiştirir, malzemeleri göz kararı koyarım. Pek tariflere ölçülere bağlı kalmayı sevmem. Genelde pişirdiklerim fena olmaz, ancak aynı tadı ölçü kafadan olunca devamlı yakalamadığım da oluyor tabii. Her seferinde yeni bir sürpriz tad aynı şeylerden sıkılan bir yay kadını olarak benim için eğlenceli oluyor :P

Geçen gün yumurtacım bana yarım litre süt hediye etti denemem için. Ben de hemen Melisa ve Açelya ile bebek muhallebisi yapmaya karar verdim. Şeker yemediğimiz için tarifim şekersiz pişiyor.

Malzemeler:
Yarım litre çiğ süt (sütçülerimden)
Bir avuç kuru yabanmersini (aktardan)
Bir yemek kaşığı organik pirinç unu (İpek Hanım Çiftliği’nden) – pirinç de kullanabilirsiniz
Süslemek için kuruyemiş
Tatlandırmak için bal, pekmez (market balı şekerle üretiliyor olabilir, yerine doğal bal bulmaya çalışın. Bal ve pekmezimi en son İpek Hanım Çiftliği’nden aldım)

Hazırlanışı:
Sütü ve yaban mersinlerini ufak bir tencereye koyun. Kaynatma derecesine gelirken içine su ile macun kıvamına getirdiğiniz pirinç ununu ekleyin. Eklerken devamlı karıştırın. Katılaşınca kaselere koyun. Katılaşması gecikirse bazen dayanamayıp biraz daha pirinç unu ekliyorum ;) Muhallebi yaban mersini ile pişince uçuk mor bir renk alıyor. Soğuyunca üzerine bir kaşık bal veya pekmez koyun. Karıştırınca şekerli muhallebi gibi tatlanacak.

İsterseniz siz de eğlence için kızım Melisa gibi kuruyemiş ile süsleyebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Basakcim yapiyorum muhallebini simdi. Eminim Kuzey cok sevecek:)

    YanıtlaSil