27 Haziran 2013 Perşembe

İkinci bebeğimin normal doğum hikayesi



İlk bebeğimi doğururken ikinci bebeğin doğumu daha kolay oluyor diye kendimi motive etmeye çalışıyordum. Eşimle ilk kızımıza bir kardeş yapmaya ve fazla arayı açmamaya karar vermiştik. Bir iki sene vücudun toparlanması için ara vermeyi önerse de doktorum yediklerime dikkat edersem başarabileceğimi söyledi.

Henüz ilk kızım 9 aylıkken ikinciye hamile kaldım. Bir sene kadar ilk kızıma evde kendim baktıktan sonra 6 aylığına işe geri döndüm. Yoğunluktan hamileliğimin nasıl geçtiğini pek anlayamadım. Hamilelik sırasında kızımı emzirmeye 6 ay boyunca daha devam ettim. Sanılanın aksine hamileyken emzirmek mümkün sadece iki bebek beslemek anneden daha fazla götürüyor, iyi beslenmek gerekiyor. İlk bebeğimi 15 ay emzirdikten sonra hamileliğimin son 3 ayında dişlerimin biraz aşındığını düşündüğüm için sona erdirdim. Aslında devam edebilir, iki bebeği de tandem emzirebilirdim. Biraz gücümü yeni bebeğime saklamak istedim. İlk hamileliğimdeki gibi ilk 4 aylık rutin kontrolleri yaptırıp son aya kadar yine ara verdim. Yoğun bir tempoda akşam 8’e kadar işte çalışmaya devam ettim. İkinci bebeğim için de ilk doğumumdaki gibi üzerinde doktorumla konuşup anlaştığım bir doğum planı yaptım. Ayrıca bebeğim doğduktan sonra yapılmasını istemediğim müdaheleleri de ayrıca hastanede hemşire ve çocuk doktoruna sunmak üzere bir dilekçe olarak hazırladım.

38. haftaki kontrolümüzde doktorumuz Meltem Özkan Girgin bize sürpriz yaptı ve 1-2 güne bebeğin doğacağının müjdesini verdi. Hamilelikte çok stres iyi gelmiyor. Zaten son bir iki gündür aşırı yorulma ve terleme hissetmeye başlamıştım. Sıcaklar basıyordu. Tansiyonum normalden çok yüksek rakamlara fırladı. Meğer strese giren vücut kendini rahatlatmak için bebeği erken çıkarmaya hazırlanıyormuş. Hemen müjdeli haberi ailemize verdik. Bu sefer elimizde saatlerle tüm aile sancıları sayar olduk. O gün sancılarım 15 dakika ile 30 dakika arasında düzensizdi. Kendimize güzel bir yemek ziyafeti çektik. Merakla bekleyen annem ve babam salondaki koltuklarda uyudular. Kardeşim ertesi gün doğumgünü olduğu için bana “gece 12’ye kadar tut, sonra sal” diyerek beni çok güldürdü. Gece oldu, güzel bir uyku çektim.

Ertesi gün sabah 11’de tekrar doktorumuza gittik. Açıklık 5cm olmuştu. Bebek doğum kanalına girmişti. Doktorumuzla sancılar 5 dakikada bire inince hastanede buluşmak üzere sözleştik. Eve geri döndük. İlk doğumumda hastanede doğum yaparken lavman yapılmış ve suni sancı verilir diye yememe izin vermemişlerdi. Bu da enerjimi çok düşürmüştü. Aç kalıp kendimi enerjisiz bırakmamak için güzel tatlılar yedim, hafif sebze yemekleri yedim. Sonra da bir güzel uyku çektim. Biz evde rahat rahat beklerken saat 16.00 olmuştu ki doktorum heyecanla bizi aradı. “Ne olur artık hastaneye gidin yoksa ben kalpten gidecem” dedi.

Hastaneye gittiğimizde bu sefer bizi hemen doğumhaneye aldılar. Lavman yapıldı. İçerideki TV ekranında romantik bir film açıktı. Eşim de yanımda biraz onu izleyerek, biraz dolaşıp nefeslerimi sayarak, biraz da belgesel kanalındaki büyük balıklara bakarak vakit geçirdim. Sonra doktorumuz geldi, sancılar arasında kitaplar ve edebiyat üzerine üçümüz sohbet ettik. Arada hemşire gelip bebeğin kalp atışlarının NTSR cihazına bağlayarak kontrol ediyordu. Geri kalan zamanı ayakta geçiriyordum.




İkinci tecrübem olduğu için ne başıma geleceğini bilmek rahat ve sakin durmamı sağlıyordu. Sancı anında bir dakika diyerek sancılarımı nefesle sayıyor bitince de sohbete kaldığım yerden devam ediyordum. Biraz plates topu üzerine esneme hareketi yaptım. İki saat sohbet ettikten sonra doktorum saat 18.00’de suyumu patlattı. Sonraki iki saat içinde hızla doğum kanalı açılmaya başladı. Artık saat 20.00’de sancılar çok sıklaşmaya başlayınca doktoruma bu işi nasıl hızlandıracağımı sordum. Sana biraz yardım edeyim diyerek bana nasıl iteceğimi anlatıp nereye ittirmem gerektiğini eliyle gösterdi. İlk tecrübemdeki son anda enerjimin bitmesi sıkıntısını yaşamamak için son ana kadar ittirmedim. Sancıların en kuvvetli olduğu an bebeğimle buluşmamıza az kalmıştı. Sonunda bir kaç başarılı ittirme denemesinden sonra tüm gücümü ve zihnimi de kullanarak ittirdim, ittirdim. İlk bebeğimi doğururken epidural almamış ancak suni sancı almış ve epizyotomi olmuştum. İdealimde bunlarsız da doğurmak vardı. İlk başın çıkışından sonrası kayarcasına çıktı. İkinci defa kızım olmuştu. Çok mutluydum. Hemen kucağıma verdiler. Sonrasında kordonunu babası kesti.

İlk doğumuma nazaran ikinci doğumda oldukça rahat doğurmuştum. Doktorum bana “bu sefer normal doğurmaktan tatmin oldun mu, seni mutlu ettim mi?” diye sordu. Evet ne epidural, ne epizyotomi, ne de suni sancı alarak doğurduğum ve bebeğime doğal yoldan kavuştuğum için çok mutluydum. 

Başka bloglarda yer alan doğal doğum hikayelerinde çok güzel evde ve suda doğumlar okudum. Bir tane daha olursa bana güzel ışık tutacaklar hepsi. Hastanede de evdeki kadar rahat ve huzurlu olmasa da hemşireleri şaşırtacak şekilde az bir müdahale ile normal doğumlar gerçekleşiyor. İşte bunlardan ikisi de benim minik kızlarımın doğum hikayeleri. Haydi anneler normal doğuma...

Tüm güzel annelere haber olsun.

Sırada üçüncü doğum hikayem var, en çok kendimi aştığım, en doğal doğumum bu oldu. Okumak ister misiniz?
Başak Pirtini
http://miliyet.com.tr/bashico

Başak Pirtini

****************************************************
Şimdiye kadar bize şişe suyu içmenizin en güvenli olduğu öğretildi. Peki suyumuz ailemiz ve çocuklarımız için gerçekten sağlıklı mı? Alkali su, ters ozmoz faydalı mı? Enerjik Su içmemiz gerektiğini biliyor muydunuz? Bunları merak ediyorsanız mutlaka bu sayfayı okuyun :)

***************************

El yapımı, organik ve yenebilir anne-bebek bakım ve pişik kremimi gördünüz mü? Detaylar burada:
http://dogalanneyim.blogspot.com.tr/2013/07/hindistancevizi-yagl-ve-bocek-kovucu.html?m=1

***************************
Bana ulaşabileceğiniz linkler:

www.BasakPirtini.com

Doğal Annelik ile ilgili:
Doğal Anneyim Blogu: http://dogalanneyim.blogspot.com.tr
Milliyet Blog: http://blog.milliyet.com.tr/bashico
Facebook Doğal Anneyim Sayfası: www.facebook.com/dogalanneyim
Facebook Doğal Anneyim Grubu: www.facebook.com/groups/dogalanneyim
Instagram: www.instagram.com/dogalanneyim
Twitter: www.twitter.com/dogalanneyim
Youtube Başak Pirtini Kanalı: www.youtube.com/channel/UCRoKVtaVHmA48DsvW6Iid_A
Bilgi için e-posta: dogalanneyim@gmail.com

Enerjik Su ile ilgili:
Enerjik Su websitesi: http://enerjiksu.blogspot.com.tr
Facebook Enerjik Su Sayfası: https://www.facebook.com/enerjiksu/
Bilgi için e-posta: enerjiksu@gmail.com

Doğal yöntemlerle hayvan bakımı ile ilgili:
Bashico Blogu: http://bashico.blogspot.com.tr
Köpekler ve İnsanları Blogu: http://kopeklerveinsanlari.com
Facebook Hayvanlardan Mesajlar Sayfası: https://www.facebook.com/hayvanlardanmesajlar/
Instagram'da Hayvanlardan Mesajlar: www.instagram.com/hayvanlardanmesajlar

Başak Pirtini'den e-posta ile haber almak için e-bültene üyelik: 
http://eepurl.com/TeYdX

25 yorum:

  1. Uc cocugum var . Cok sukur sezeryana gerek olmadan ve epiduralsiz dogum yapabildim.Zaten yurtdisinda sezeryan istiyorum diye bir sey yok.Sezeryani mecburi ameliyat olarak goruyorlar ki , zaten oyle.Ilk dogum uzun suruyor .Ikinci ve ondan sonrakiler :))) daha cabuk doguyorlar.Hatta ucuncuyu ( hastane evimizin hemen ustunde olmasina ragmen :p). neredeyse arabada doguracaktim :))) sanci cekme kismini evde gecirmek daha rahat , fakat su arabayla hastaneye gitme kismini hic sevmiyorum !

    Normal dogum candir :) Adi ustunde normal dogum :)) Dogum bitip bebegi kucaklayinca , sanki kahraman oluyorsunuz :) boyle herkese anlatasiniz oluyo :)) cok guzel bir sey ! Her kadinin bu duyguyu yasamasi gerek diye dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlattıklarınıza aynen katılıyorum. Diliyorum ki tüm anneler bunu tadabilsin. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Merhaba kizlar.ben de ilk cocugumu yani oglumu 38 haftada normal dogumla dogurdum.dogumum zor gevmedi cox sukur amma ilk su geldiyi icin suni sanci verdiler ve cok aciverici birsey bu.simdi yine hamileyim 36 haftalik ve normal dogum istiyorum yine.herkes bana ikinci vr sonraki bebeklerin ilke gore vok daha kolay oldugunu soyluyolar.İnsallah oyledir.y

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her bebek farklı bir hikaye ile doguyor ve hepsi de harika bir mucize. Ikinci daha kolay oluyor çünkü adımları biliyorsunuz, doğru hissettiğiniz şeyleri yapın zaten doğum akışı daha rahat oluyor. Tadını çıkarın her anının. Sevgiler.

      Sil
  3. Ne güzel her anın tadını çıkarmışsiniz. Benim de ilk doğumum çok şükür ki normal oldu ama epiduralle. Ikinci bebeğim hamileyim.ben tam tersi her aşamayı bildiğim için çok korkuyorum.dogumum çok zordu diyemem.ama doğumu yaptıktan sonra nefes darlığı cektim. Ve o kadar korktum ki şimdiki tek korkumda aynı şeyleri yaşamak. Inşallah bu düşünceyi kafamdan atıp rahat bir doğum geçirmek. Sevgiler herkese...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İkbal, eminim cok guzel olacak ikinco dogum. Sonrasina odaklan bebegi kucaginda tuttugunu dusun. Dogumdan once her asamayi sevgiyle planlayarak hayal et adim adim. Sabah aksam planlarini gozden gecir. Ise yarayacaktir :) sevgiler.

      Sil
  4. çok güzel normal doğurabilen anneleri kıskanıyorum ve onlar bunu ballandıra ballandıra anlattıkları zaman da biraz üzülüyorum hiç istemediğim halde sezeryan oldum.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Dilek her bebek bu dunyaya nasil gelecegine biliyor. Onun bu kadari sezaryen ya da normal dogum olabilir. Her sekilde onu tum haliyle kucakliyalim. Kendinizi de kotu hissetmeniz icin bir sebep yok. Bir arkadasim sezaryen sonrasi normal dogum yapti hem de kendi evinde ebeyle. Ssvd olarak geciyor. Sevgiyle kalin.

    YanıtlaSil
  6. allah bagislasin,benmde az kaldi,ama bazen bilmemek daha iyi sanki.simdi basima gelecekleri bildigim icin daha panik halindeyim,sadece hazirligimi daha dikkatli yaptim,onun haricinde o yirtilmalar,bagirmalar,kendi sesim kulagimda hala,beni hergün strese sokuyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Strese girmemek icin hayalinizde canlandirin nasil bir dogum istiyorsunuz adim adim. Guzel acilmalar, bebegin rolunu iyi oynayip guzelce gelmesi, zor da olsa bebeginiz kucaginizda oldugu ani dusunerek guc bulmaniz... gerekirse adim adim bir deftere yazin ve hayalinizdekini yasayin... Sevgilerimle

      Sil
    2. benide 36+1 Deyiz 2.doğumum korkuyorum

      Sil
  7. Öncelikle iki kızınıza, size ve eşinize birlikte geçireceğiniz sağlıklı ve mutlu bir ömür diliyorum. Doğum hikayenizi heyecanla okudum. Ben de şu an 30 haftalık hamileyim. Bir kaç kez doktoruma nasıl doğum yapacağımı sorduğum halde şimdilik bunları konuşmak erken dedi. İlerleyen haftalarda şartlar neyi gösterir, hangisi daha uygun olur o zaman belli olur dedi. Normal doğum yapabilirsin derim ama o gün geldiğinde sezaryen gerekirse senin için hayal kırıklığı olur dediğinden bugüne kadar kendimi hiçbir doğum şekline alıştırmadım. Ama artık haftalar azaldıkça kendime bir yön çizmek istedim ve normal doğum hikayelerini okumaya başladım. Doğum sancısının ya da o acının nasıl bir şey olduğunu bilsem yapabilirim ya da yapamam diye birşey diyebileceğim. (Gerçi sezaryen olasılığı kadınları normal doğumdan uzaklaştırıyor bence. Öyle bir seçenek olmasa her kadın öyle ya da böyle normal doğum yapacak. Tıpkı annelerimiz, eskilerimiz gibi) Gönlümden geçen normal doğum ama çok sancım olur da o an "ya tamam yapın sezaryen" diye pes edersem diye korkuyorum. Her hangi bir doğum öncesi eğitime katılmadım. Nefes egzersizi nedir bilmiyorum. Ve ilk bebeğim. Hikayeniz beni umutlandırıp güç verdi. Umarım bebeğim ve benim için hayırlısı neyse o olur. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Neslice tarifler, iç güdülerinize güvenin, bebeğinize güvenin. Birlikte en güzel çalışmayı gerçekleştirip harika bir doğum yaşayacağınızı her gün adım adım imgeleyin. Kağıda da yazabilirsiniz. Nasıl olursa olsun en güzel doğum sizin için bebeğinize kavuştuğunuz doğum olacak. Şimdiden bu özel gün için mutluluk duyabilirsiniz. Normal doğuma engel olacak fiziksel bir engel çok nadir gözüküyor. Umarım her şey dilediğiniz gibi olur. Sevgiler.

      Sil
  8. Merhabalar,
    2 normal doğum sonunda paylaşabileceğiniz kritik noktalar nelerdir? :) Mesela erken ıkınarak enerjinin çok erken bitmemesi gibi...
    Çok teşekkürler.
    mordakiyesil.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gözde, yorumlarda biraz bahsetmisim. Bebegine guvenmek, vucuduna guvenmek, her seye sukretmek, dogum aninin tadini cikarmayi istemek, evde mumkun oldugunca fazla zaman gecirmek, hastaneye son noktada gitmek... tabi her turlu son kontrolun yolunda olmasi kaydiyla ve doktorunuzu bilgilendirerek... munkunse bir douladan yardim almak. Su gibi akmak. Yeni bir dogum icin bunlari diliyorum :) sevgiler.

      Sil
  9. Selam benim ilk dogumum normaldi fakat suyum erken geldigi icin suni sanci ile dogum yapmistim ve cok zor olmustu 6 yil aradan sonra 31
    Haftalik hamileyim ve cooookk korkuyorum ayni seyleri yasamak istemiyorum insallah bu defa kolay olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 6 yil sonra bile olsa vucudunuz ne yapmasini bilecektir. Kendinize ve annelik ic gudulerinize guvenin derim :) rahat ve kolay bir dogum olmasini diliyorum. Sevgiler.

      Sil
  10. Merhaba benim ikinci hamileligim bir kizim var 8 yasinda normal oldu dogumum suan 37. Hahtamdayim sabirsizlikla beklemenin yani sira korkuyorum cok .

    YanıtlaSil
  11. Benimde uc yasinda bi kizim var normal dogum ile dunyaya geldir ancak gece ikide sabah on bucuga kadar muthis bir sanci cektim kendim iri yari oldugum icin dogurma anim cok kolay gecti catalda ikinci dakikada cocuk dogmustu bile ancak o sanci beni mafetti.birde sanci cekerken surekli yurumek istedim bir dakika bile oturmam imkandizdi arabada hastaneye gitmek ölum gibi geldi nst ye baglamak icin yat diyolar birakin neler yurumem lazim deyip yalvarmistim hatta serumla suni sanci verilmesi gerektiginde yatmak zorunda kalacagim icin israrla suni sanciyi da reddettim ve yine dogumhanede yurumeye basldim.inanin gece ikiden on bucuga kadar kac kilometre yurudum bilmiyorum. Sancim siklastiginda sedyede suyum geldi ikinmya calis dedi hemsireler o sancida saclarimi yolarak ikindim sekiz santim olunca catala gittim kosarcasina ve igne ve makasdan sonra hemen oldu tabi tam uyusmamis olacakki dikis atilirken etime batan her ignede canimdan can gitti her dikisi duydum.neyse dogumdan sonra yeniden dogmus gibi oldum ancak alti ay onca dustum ve kuyruk sokumumda kirik ve cikik oldu cikigi yerine koydular kirigin iyilesmesi cok uzun surdugu icin alti aydir simite oturuyorum.internette bu kirilan kemigin dogumda tekrar kirilabilecegini duydugum icin su an cok korkuyorum cunku iki aylik hamileymisim.hemde spral yerinden milim oynamadigi halde.alti ayda kontrole gitmis olmam ve kirik sebebiyle ozellikle hamilelikten uzak durmam gerektiğini bildigim icin elimden geldiğince dikkat ettim.kirigin iyilesme sureci oyle zor olduki ikincibi gebelikle bunu riske atmak istemiyordum ama allah nasip etti ve su an hamileyim.ikinci cocugu kirik sebebiyle sezeryan istiyorum acikcasi ama kolay olacaginj bilsem aslinda normal dogum düşünürum cunku sanci disinda dogurma anim cok kolay oluyo.gece gunduz ruyalarima giren dogum ani gelip cattiginda ne yapacağımı bilmiyorum açıkçası :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Edalı Kararsiz, anlattığınız doğumunuz oldukça zorlu geçmiş. Ancak doğum her zaman sürprizlerle dolu bir süreç. Bebeğiniz ile birlikte ekip olarak çalışıyorsunuz. Doğumla ilgili endişelerinizi yenmek için size hipnobirthing veya hipnozla doğum (ikisi de farklı) tekniklerini önerebilirim. İlk tecrübenizin kaygılarını silmeye çalışmanız ve duygularınız üzerinde salma, olumlama teknikleri, EFT uygulamanız işinize yarayabilir. Umarım yeni bebeğiniz size kolaylıkla ve mutlulukla gelir. sevgiyle kalın. Başak

      Sil
  12. Bende ilk.dogumda 10 saat suni sanci veerdiler ve onun acisinin korkusuyla hamile kalmak istemedim 8 yasinda oglum var aciyi unuttum.kardessiz hayat olmaz dedim.28 haftalik hamileyim buda kizmis.cok istiyordum 2.dogum kolay olur diyorlar insallah oyle.olur hepimizin Yardimcisi olsun Rabbim...

    YanıtlaSil
  13. Doğum hikayeleriniz beni çok umutlandırıyor. Ben 34 haftalık hamileyim. 2yıl önce bel fıtığı amrliyatı olmuştum. Ameliyatımı yapan cerrah normal doğum yapabileceğimi söylüyor fakat kadın doğum uzmanım desteklemiyor, tekrar belinden ameliyat olmak zorunda kalırsın diyor :( neyin doğru olduğuna karar bile veremiyorum.. İnşallah bebeğim ve benim için doğru oln başıma gelir..

    YanıtlaSil
  14. Ben de kısmetse eylül ayında ilk bebeğimi kucağıma alacağım, cinsiyetini iki hafta sonra öğrenmeyi umuyoruz :) normal doğum istiyorum ben de, umarım her şey sorunsuz devam eder ve sağlıkla kucağıma alırım bebeğimi, şu an normal doğumdan pek korkum yok, ağrılı olacağını biliyorum ama fazla da düşünmemeye çalışıyorum bu kısmını kendimi kasmamın anlamı yok çünkü. Yalnız insanlar yaşadıklarını olumsuz ve zor olsa bile daha yumuşak bir şekilde anlatsalar bence diğer anne adayları için daha iyi olur, olumsuz tecrübeleri okumak kimseye yardımcı olmuyor bence. Sayenizde normal doğuma daha çok ısındım ve doğum planının ne kadar önemli olduğunu daha iyi anladım özellikle lotus doğum çok dikkatimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğum kolay değil ama harika bir an cunku sonrasi muthis :) iste sadece o bulusma ani icin tekrar tekrar dogurabiliyorsunuz :)dogumunuzda guzellikler diliyorum. Sevgiler.

      Sil