29 Ocak 2013 Salı

Sümük yapan ve sümük silen yiyecekler

En son doktora kendim için herhalde 3 sene önce gitmiştim. Ancak bir daha gitmeme sebep olan şey hayatımda ilk defa başıma gelen sinüzit ve ortakulak iltihabı oldu. Doktorum yazması gereken kullanmayacağım klasik ilaçları yazdı. Ne yazıkki beslenme konusunda bilgi alamadım, araştırıp ne yersem faydalı oluru bulmak yine bana düştü. Ben de yine kimya eğitimi almanın verdiği bilimsel ve uygulama yönüme de güvenerek kendimin doktoru oldum.Sanırım bir sonraki doktorum bir homeopat olacak.


Nezle, ateş, grip, solunum yolu enfeksiyonlarında sümük yapan ve sümük yokeden yiyeceklere diyetinizde dikkat ederseniz kısa sürede iyileşirsiniz. Ben de çocuklarımın hastalıklarında nezle ve ateş varsa ilk olarak hayvansal gıdaları kesiyorum.

Resmin sol tarafındaki yiyecekler sümük (mukus) yapanlar:

Mısır, mısır yağı, (tahıl grubu)
süt, peynir, yoğurt, (süt ürünleri)
şurup (pekmez), reçel ve marmelatlar, (şeker grubu)
dondurma, kurabiyeler, (tatlılar)
tereyağı, çiğ/sade yağ (ghee), (hayvansal yağlar)
kahvaltılık gevrekler, kekler, (tahıl grubu)
cips, ekmek, tuzlu krakerler, (tahıl grubu)
kızarmış yiyecekler,
pasta, soya, ayçiçek yağı.

Özellikle sinüzitten hızlıca kurtulmak için tüm et ve süt ürünleri, beyaz un, beyaz şeker, tüm tahıllar, nişastalılar patates dahil kesilip taze ve çiğ sebze, meyve tüketilmesi en iyi sonucu veriyor. İlla yenecekse balık yenebilir diyor Niyazi Eröztürk “Bir Yudum Sağlık” kitabında. Ancak hastalık anında zaten vücudumuz iyileşmeye çok enerji harcadığı için kolay ve az enerjiyle sindirilebilen ve hızlıca sisteme kazandırılan sebze ve meyvelere ağırlık verilmeli.

Resmin sağ tarafında sümük silen yiyecekler bulunuyor:

Karnıbahar, sarımsak, kereviz, kuşkonmaz
bamboo filizi (bamboo shoots), soğan,
limon, misket limonu, greyfurt
yeşil sebzeler, kumkuat
zencefil, portakal, ananas

Burada dikkat edilmesi gereken nokta şu: bağışıklığımızı kuvvetlendiren ve bol C vitamini içeren meyveler, soğansı sebzelerin ve koyu yeşil yapraklıların çiğ ve salata olarak tüketilmeli. Böylece vitamin ve minerallerinde kayıp olmadan metabolizmaya katılabiliyor besinler.

***************************
Bana ulaşabileceğiniz linkler:

www.BasakPirtini.com

Doğal Annelik ile ilgili:
Doğal Anneyim Blogu: http://dogalanneyim.blogspot.com.tr
Milliyet Blog: http://blog.milliyet.com.tr/bashico
Facebook Doğal Anneyim Sayfası: www.facebook.com/dogalanneyim
Facebook Doğal Anneyim Grubu: www.facebook.com/groups/dogalanneyim
Instagram: www.instagram.com/dogalanneyim
Twitter: www.twitter.com/dogalanneyim
Youtube Başak Pirtini Kanalı: www.youtube.com/channel/UCRoKVtaVHmA48DsvW6Iid_A
Bilgi için e-posta: dogalanneyim@gmail.com

Enerjik Su ile ilgili:
Enerjik Su websitesi: http://enerjiksu.blogspot.com.tr
Facebook Enerjik Su Sayfası: https://www.facebook.com/enerjiksu/
Bilgi için e-posta: enerjiksu@gmail.com

Doğal yöntemlerle hayvan bakımı ile ilgili:
Bashico Blogu: http://bashico.blogspot.com.tr
Köpekler ve İnsanları Blogu: http://kopeklerveinsanlari.com
Facebook Hayvanlardan Mesajlar Sayfası: https://www.facebook.com/hayvanlardanmesajlar/
Instagram'da Hayvanlardan Mesajlar: www.instagram.com/hayvanlardanmesajlar

Başak Pirtini'den e-posta ile haber almak için e-bültene üyelik: 
http://eepurl.com/TeYdX

6 yorum:

  1. Harika bir paylasim olmus. Tesekkurler!

    YanıtlaSil
  2. çok yardımcı olan bir paylaşım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. paylaşımlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Bazen öyle durumlar ve hastalıklar başımıza gelir ki, ilaç kullanmadan iyileşmek veya kontrol altına almak mümkün olmayabilir. Bu yüzden doktorları tamamen hayatımızdan çıkarmak ve ilaç kullanmayı tamamen reddetmek bence doğru değil... Benim doktorum, ben çektiğim acılara katlanamayıp ilaç yazması için yalvarmama rağmen, daha şikayetimiz ağzımızdan çıkarken aceleyle ilaç yazmaya başlayan birçok doktorun aksine, hastalığımı iyice tetkik ve teşhis etmeden ilaç yazmaktan imtina eden, çok dikkatli bir doktordu. Çok dikkatlice seçerek yazdığı ilaçlarımı şu an her gün kullanıyorum ve o benim hayatımı kurtardı. Bu yüzden tıp bilimini tamamen kaldırıp bir köşeye atmasak, değersizleştirmesek keşke... Özellikle son yıllarda toplumun oldukça fazla bir bölümünde, bu meslekle uğraşanlara karşı şiddet içerikli bir yaklaşım da mevcutken... Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allopatik tıbbı takip eden, beslenmeden bihaber, alternatif tedavilere inanmayan doktorların insan bedeni ile ilgili fiziksel, duygusal, enerjik ve ruhsal bütünlüğü göz ardı ettiğini görüyorum. Bunun aksini yapan tüm doktorlar daha bütüncül bir yaklaşıma sahipler ve hastalığı kökten hallediyorlar. Elbette ölümcül anlarda tıbbın iyileşmek için zaman kazandırması müthiş bir şey. Ancak gerçek iyileşme tüm bedenlerimizi iyileştirerek olabilir :) sevgiler.

      Sil
  5. Doktorlar tıp fakültelerinde öğrendiklerini tatbik ediyorlar; tabi ki bu kendilerini geliştirmelerine engel değil. Ama özellikle ülkemizde doktor başına düşen hasta sayısı ve işin zorluğunu göz önüne alırsak, işleri zor gerçekten. Kendimi onların yerine koymaya, empati yapmaya çalışıyorum ve işlerinin ne kadar zor olduğunu görüyorum. İnsan bütünlüğünü göz önüne alarak hastalığı kökten olarak halledebilen doktorlar, umarım sebebi kesin olarak bilinemediği için tedavisi olmayan otoimmün bir hastalığı da iyileştirebilirler. O zaman pek çoğumuza yardım etmiş olurlar...

    YanıtlaSil