14 Şubat 2014 Cuma

Datça Murat Çiftliği ve Dr. Hüseyin Tapik



Datça Murat Çiftliği meyve ve sebzeleri
İlk kızım doğalı 5 senedir doğal ve organik gıdalara bütçemizin büyük bir kısmını ayırır olduk. Türkiye’de ufak hesaplar peşinde koşan köylü yabancı tohumlara bağımlı, hormonlu, kimyasal gübreli, zehirler dolu ilaçlarla tarım yapıyor. Diğer taraftan bazı geleneksel tarımı bırakmayan köylüler, hatta üniversiteli, okumuş şehirli, bilinçli bir grup girişimci de yerli tohum korumak adına organik ve doğal tarımı geliştirmeye çalışıyor. Doğru ve dürüst tarım yapan çiftçilerle tanışmak çok hoşuma gidiyor. Bu çiftçilere destek verdiğimiz sürece ekolojik dengeyi kimyasal saldırılarla bozmadan, yerli tohumu koruyarak, besin değeri yüksek yiyeceklerle sağlığımızı koruyabiliriz. Önce tanıyıp sonra sürekli alışveriş yaptığım yerleri blogumda tanıtmaktan büyük zevk alıyorum.

Düzenli alışveriş yaptığım bir kaç çiftlik ve organik pazarlar var. Zaman zaman arkadaşlarım da kendi denedikleri ve alışveriş ettikleri çiftliklerden beni haberdar ediyorlar. Bu sayede Erenköy’deki şubesinde Datça Murat Çiftliği sahibi Murat Tapik ile tanışma şansım oldu.
Murat bey, Robert Kolej ve Boğaziçi Üniversitesi gibi Türkiye’nin en değerli okullarından mezun olduktan sonra İngiltere’ye Microsoft’ta çalışmaya gidiyor. Ancak oradaki çalışma hayatından memnun kalmayıp Türkiye’ye geri dönüyor. Çok da iyi etmiş çünkü kendisini yetiştiren, doğal besinlere aşırı önem veren, hastalarını bitkilerle tedavi eden 30 yıllık çocuk doktoru babası Hüseyin Tapik’in hayalini gerçekleştiriyor. Datça’da Murat Çiftliği’ni kuruyor. Aldıkları 11 dönümlük arazide doğal yöntemlerle ilaçsız zeytin ve badem ağaçları yetiştiriyorlar. Kış ve yaz sebzeleri üretimlerini de Batı Karadeniz’de aldıkları 15 dönümlük başka bir arsada yapıyorlar. Narenciyeleri ise yine dayısının organik narenciye bahçesinden.

Murat Tapik’in bir güzel aktivitesi de çocuklar için okullara tarla ziyareti etkinlikleri düzenlemesi. Etkinlikleri websitesinden takip edebilirsiniz.

Fındık, meşhur datça bademi, balkabakları ve minicik acur turşuları

Murat Tapik her Çarşamba ve Cuma dükkanda müşterilerinin sorularını yanıtlıyor
Datça Murat Çiftliği dükkanında bir evin mutfak ihtiyacını karşılayacak her türlü doğal gıda, sebze ve meyve mevcut. Murat bey ve dünya tatlısı eşi Gamze hanım uzun ziyaretim boyunca bana tüm ürünlerini anlattılar, sorularımı cevapladılar.

Murat Tapik’in eşi Gamze Tapik karakovan ballarını gösteriyor
uru patlıcan, dolmalık sebzeler ve en değerli Siirt Pervari kaya balı
Doğalcı çocuk doktoru Dr. Hüseyin Tapik’i çiftlikten alışveriş yapan bir komşum bana önermişti. Dükkanda kendisiyle tanışma ve fikir paylaşma şansına eriştim. Çok değerli bilgilerini bana anlattı. Hüseyin Bey bana dükkandaki doğal peynir, bal, zeytinyağı ve ekmekten tüketerek reaktif hipoglisemisini yenmeyi başaran bir hastasını anlatıyor.

Dr. Hüseyin Tapik ile sağlıklı beslenmeden, çocukları nasıl tedavi ettiğine, oradan evrensel insan sevgisine ve Mevlana’ya uzanan hoş bir sohbetimiz oldu. Mevlana’dan örnek vererek yaklaşımının öncelikle karşısındakini nasıl olursa olsun her haliyle kabul etmek ve sevmek olduğunu anlattı. Dükkanın girişine yukarıya kocaman Hipokrat’ın “Yedikleriniz ilaçlarınız, ilaçlarınız yedikleriniz olsun” sözünü yazmış. Sanırım hayatı boyunca beslenmenin önemini anne ve babalara anlatmış, kesinlikle hazır gıda ve bebek maması vermeyen bir doktor olarak, çocuğunun büyüdüğünde organik tarımla uğraşması kadar güzel bir şey yoktur bir baba için. Hüseyin bey’in gözleri ışıl ışıl çünkü ektiği tüm bilgi tohumları bizim jenerasyonumuzda filizleniyor. Aynı düşünce frekansına sahip insanlar olarak birarada olmaktan büyük memnuniyet duyduk.

Enerjilerini doğadan alan Tapik Ailesi ile...
Benim gibi doğal yöntemlerle, ilaçsız çocuk yetiştirmeye çalışan anne ve babalara kesinlikle ziyaret için önerebileceğim bir doktor bulduğum için çok mutluyum. Dükkanda yardımcı olarak çalışan gençler de Dr. Hüseyin Tapik’in büyüttüğü çocuklardan.
Dr. Hüseyin Tapik dükkana ziyarete gelen müşterilerle yorulmaksızın yakından ilgileniyo
Dr. Hüseyin Tapik eline bir yeşil zeytin kavanozu alarak bunu nasıl hazırladığını anlatıyor. Diğer zeytinlerden farklı olarak tamamını zeytinyağı içine koyuyor. Biraz kuru domates, bir dilim limon ve defne yaprağı ve kekik ile tatlandırıyor. Alanlara direk tabağa döküp ekmek bandırarak yemesi kalıyor. Eve döndüğümde resme tekrar bakınca neden bir kavanoz almadım diye hayıflanıyorum...

Zeytinyağına batırılmış, kuru domates, kekik ve defne yaprağı ile tatlandırılmış yeşil zeytin

Kadife gibi lezzet arayan damakları bekleyen erken hasat soğuk sıkım zeytinyağları
Hüseyin Tapik bu sene zeytinin az olduğundan ve çok sınırlı miktarda zeytinyağı üretebildiklerinden bahsediyor. Şişelerin altında teneke kutularda hızlıca tükenmekte olan erken hasat zeytinyağlarını bilenler kapışıyor. Bir sonraki ziyaretimde almak üzere listeme yazıyorum.

Eğer bir mekanda kitap yer alıyorsa beni hemen içine çekiyor. Kitaplar benim için hayatta en değer verdiğim şeyler. Bilgiye biçtiğim değeri başka hiç bir maddesel değerle karşılaştıramıyorum. Hele bu bilgiyi sevgi dolu veren insanlarla karşılaşmak hayatımda en çok zevk aldığım anları oluşturuyor.

Doğal tedaviler, bitkiler ve sağlıklı beslenme kitapları
Otların ve zeytinyağlarının arasında bir köşeyi kitap köşesi yapmışlar.

Alınması gerekli kitaplardan

Türkiye’nin kaya tuzları ve Himalaya tuzu
Kaya tuzları Anadolu’nun Çankırı’daki 3 tuz mağarasını gezen Dr. Hüseyin Tapik’in seçtiği tuz. Tuz lambası arayanlara kaya tuzu lambaları da var. Kurutulmuş hünnapın yanındaki kuru elmaların tadı enfesti.


Yerli patlatmalık mısır, kuruyemiş ve kuru baharatlar

Petek ballar, üzüm pekmezleri, badem ve bakliyatlar

Oldukça geniş bir süt ürünleri reyonu var
Özellikle yarı manda yarı inek sütü ve özel maya ile yapılmış köy yoğurdunun geldiği gibi siparişlere ayrıldığını söylüyor Murat bey. İsteyenlere haftalık sipariş listesine yazılırsanız süt, tulum peyniri, yoğurt, tereyağ ve köy yumurtası ayırıyorlar. Köy yumurtalarını bir kaç köyden bildikleri köylünün serbest gezinen tavuklarından topladıklarını anlatıyor.

Dışarıya taşan bereketli sebze ve meyveler

Datça Murat Çiftliği dükkanına her Çarşamba ve Cuma’ları saat 14.00’dan sonra taze sebze ve meyve geliyor. Bugün de dükkan, ürünlerini almaya gelen müşterilerle doluydu.

Ürünleri sipariş vermek için murat.tapik@gmail.com  adresine mail atıp haftalık listeyi göndermesini istiyorsunuz. Eğer Erenköy civarında oturuyorsanız isterseniz gelen siparişleriniz kolilenip size özel şoförle kapınıza kadar ulaştırılıyor.


Müşteri siparişlerinin sebze ve meyve kolileri hazırlanıyor

Datça Murat Çiftliği’nin ürünlerini fiyatları bütçeleri zorlayacak boyutta değil. Bazıları organik pazara hatta halk pazarlarına göre makul fiyata alınabiliyor. Organik gıdadaki aşırı yüksek fiyatları doğru bulmamakla birlikte doğru ve iyi gıdaya yatırım yapmanın sağlığımıza en büyük yatırım olduğunu düşünüyorum. Sonuçta müthiş fiyatlar ve borçlarla en son teknoloji dokunmatik ekranlı cep telefonu alabiliyorken yediklerimize de aynı şekilde para ayırmamız gerekiyor. 

Göz kamaştırıcı renklerde meyve ve sebzeler

Ben de bu ziyaretimde ancak elimde taşıyabildiğim kadar iki torba dolusu sebze ve meyve aldım. Acaba biraz daha mı mor havuç alsaydım?

Sevgiyle kalın.

Twitter ve instagram: @dogalanneyim


4 yorum:

  1. herkesin her şeye para verip de iş gıdaya gelince en ucuzunu aramasına nasıl sinir oluyorum anlatamam.. çok doğru demişsiniz o açıdan..

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurlerr yaziniz icin,gida muhendisiyim ve guvenilir gida tuketmek istiyorum 14 aylik kizim war malesef gunumuzde saglikli beslenmek mumkun degil yaziniz cok yardimci oldu emeginize saglik

    YanıtlaSil
  3. Tesadüfen tv de zap yaparken tanışma fırsatım oldu ve buraya yorum yapacak kadar araştırdım ilk fırsatta dükkana ugramaliyim

    YanıtlaSil
  4. Tesadüfen tv de zap yaparken tanışma fırsatım oldu ve buraya yorum yapacak kadar araştırdım ilk fırsatta dükkana ugramaliyim

    YanıtlaSil