6 Mart 2014 Perşembe

1 günlük keçi yavruları, waldorf ve sebzeler

Bu haftaki yerli tohum GDO'suz sebze ve meyve alışverişim
Her hafta Çarşamba günlerini dörtgözle bekler oldum. Uzun bir süredir organik pazardan alıyorum. Aynı zamanda beğendiğim çiftliklerden de eve sipariş veriyorum. Ancak hem çiftlik hem de dükkan olması açısından son zamanlarda Datça Murat Çiftliği dükkanına çok gider oldum. Bir girdim mi bir saatten önce çıkamıyorum çünkü pek çok insanla tanışıyorum, herkesin konuları aynı benim konular. Ortak ilgileri olan insanların buluşma mekanı olmaya başlamış bu doğal dükkan.

Bu sefer meşhur düz ifadeli ve doğal materyallerden yapılmış waldorf bebeği yapan bir hanımla tanıştım. Eğer yakında sitesini açarsa burada bebeklerin duyurusunu görebilirsiniz. Waldorf bebeğinin özelliği çocuğun hem doğal malzeme ile temas etmesi, gerçek yenidoğana benzer bebekler olması.
İfadesinin düz olmasının sebebi ise oynayan çocuğun hayal dünyasına göre mutlu, mutsuz olmasına karar vermesi.

waldorf bebeği:  http://10marifet.org/yazi/bez-bebek-waldorf-doll/

Alışverişimde çekçekimi doldurup yanında iki de torba dolusu sebze ve meyve aldım. Bu haftanın ürünü mumlanmamış, soyarken suları adeta fışkıran dalından yaprakları üstünde mandalina. Baharın gelmesiyle özlemle beklediğim otlar da çıkmaya başladı. Yabani otlar, ıspanak ve pazı gibi yeşilliklere göre onlarca kat daha fazla vitamin ve mineral içeriyorlar. Bahar mevsimlerinde mümkün olduğunca tüketmeye çalışın derim. Bu hafta ben de hodan ve kaz ayağını aldım. İnternetten bulduğum tariflere göre kavurmasını yapıp yiyeceğim :) (Not: bu yazıyı yazdıktan bir kaç gün sonra nefis bir taze soğan ve mantarlı hodan kavurması yaptım. Lezzeti halen damağımda, denemediyseniz hodan gördünüz mü alın deneyin mutlaka :) )

Her seferinde kocaman bir köy ekmeği görüyordum. Ama hep bitmiş oluyordu. Çiftliğin sahibi Murat Tapik'in babası çocuk doktoru Dr. Hüseyin Tapik'in "bir sene uğraştım bu ekmek için" dediği ekşi nohut mayalı ekmeğini bu sefer alma şansım oldu çünkü önceden telefonla ayırttım. Dükkanda kapanın elinde kalıyor o kadar güzel ki, unu da taş su değirmeninden.

Murat Tapik'in haftalık listesine üye oldum. Her hafta çiftliklerinden, ürünlerinden bahsediyor bu mesajlarda. Bu haftaki mesajı ve resmi çok hoştu:

1 günlük keçi yavruları

1 GÜNLÜK OĞLAKLARIMIZ & HAYAT

Doğanın işleyişine baktığımda her canlının dünyaya gelmesi ve terk etmesi arasında kısa bir süre var ve bu süre zarfında yaptıklarından arda kalanlar. En ilkel canlıdan en gelişmiş varlıklara kadar tüm canlılar bu döngüde kendi paylarına düşen yerlerini almaktalar.

Yoğun tempolu hayatlar içerisinde ben dahil birçok kişi olarak bu kadar basit olan döngüyü unuttuğumuz anlar, günler, aylar olabiliyor. Bazen basit bir uyarı bazen de ciddi bir hayat tecrübesi tekrardan hatırlatıyor hayatın asıl hedefinin ne olduğunun.

Ben hayatın yaşam ve ölüm arasında geçen süredeki zamanımız olduğunun ve bunun ne kadar değerli bir armağan olduğunun farkında olarak yaşamanın, tüm hayatı düzenleyen en önemli unsurlardan olduğunu düşünüyorum.

Geçici bir hayatın her evresinin güzelliği içerisinde ve hayatta en önemli olan görevimizin Yaşamak olduğunu hiç unutmayarak yaşamak.

Ne kadar sorunlarımız, dertlerimiz, streslerimiz olsa da tıpkı yukarıda gördüğünüz yeni doğan bu keçi yavrularımızın hayata tutunmak için verdiği çaba gibi basit olabilmeli bazen hayat. Sevilecek birçok genç misafiri var çiftliklerin yani... Sevgiler, Murat Tapik


Çiftlikten alışveriş yapmak için Murat Tapik'in adresine bir e-posta atıyorsunuz. İstanbul'da her iki yakada merkezi noktalara dağıtım yapıyorlar.
www.datcamuratciftligi.com 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder