6 Aralık 2013 Cuma

Jurassic Land dinozorları bizde bir fark yarattı!

Dinozorlar milyonlarca yıl önce yaşamış olmalarına rağmen pek çok çocuğun ilgisini çekiyor. İlk başlarda “kızlarım 3 ve  5 yaşında nasıl bu dinozolardan haberdar olacak, nasıl merak eder ki?” diye düşünüyordum. Derken dinozor kavramı TV’de izledikleri çizgifilmlerde, kitapçıda gördükleri kitaplarda karşılarına çıkmaya başladı. Hele benim çocukluğumda izlediğim Taş Devri çizgifilmine rastlayınca iyice meraklandılar. Tam bunun üzerine “Bi Fark Yarat” ajansından Forum İstanbul Alışveriş Merkezi’nde yer alan Jurassic Land gezisi davetini aldık. Böylece geçen Cumartesi dinozorlarla tanışma hayaliyle kızlarımızla birlikte yola düştük.

Jurassic Land, Forum AVM’nin en üst katında bulunuyor. Bir tema parkı olarak müze alanı, cafesi,  4 boyutlu 6 efektli sineması, dinozor laboratuvarı, dükkanı, laser oyun sahası ve çocuk aktivite alanı ile oldukça etkileyici ve kaliteli bir park olmuş diyebilirim.

Turumuzda bize tur rehberimiz ilk önce müzede dinozor kemikleri, dinozor çeşitleri üzerine detaylı bilgi verdi. Çocuklar dinozor kemikleri ve yumurtaları bulunan bir mağaraya tırmandılar.

Kızlar müzde bölümünde fosil bulma aktivitesi yaptılar. Bir mağarada fosil kemikleri gömülü kumlar arasında başlarında ışıklar, ellerinde küreklerle fosil buldular. Kaşif paleontolog sertifikası aldılar.

Müze sonrasında 6 boyutlu sinemaya girdik. Hayatlarında ilk kez sinemaya girmenin heyecanıyla üç boyutlu dinozorlardan korktular. Koltuklarda başlayan sinema keyfi kucakta sona erdi. Sinemada dinozor adasında gitmekte olan juracopter adında bir uçuş aracına biniyorsunuz. Üç boyutlu gözlüklere koltukların sallanması, bacaklarımıza hava üflenmesi, yüzümüze su fışkırtılması eklenince 6 yaş altındaki çocuklara göre oldukça ürkütücü bir sinema. İlkokul çocuklarının ise çok eğleneceğini düşünüyorum. Gözlerimiz kapalı sinemayı atlattıktan sonra dinozoların yetiştirildiği adaya varmış olduk.

Tema parkının jurakopterle gidilen ada bölümü sanki gerçek bir bilim merkezi gibi yapılmış.
Bu merkezde kuluçka odasını, yenidoğan ünitesini, tedavi odasını ziyaret ettik. Sonra uysal ve vahşi dinozorları gördük. Bu dinozorlar ses çıkarıyor, hareket ediyor ve sürpriz su fışkırtıyorlardı! Kızlar özellikle vahşi dinozorlardan korktular çünkü maketler çok canlı gözüküyordu. 6 yaşından küçük çocuklarıyla gelen ailelerin hazırlıklı olması gerekiyor.

Adadan geri döndükten sonra cafede bir şeyler atıştırdık. Sonra aktivite odasına geçtik. Orada çocuklar dinozor yumurtaları ve t-shirt boyayabiliyorlar. Biz de hediye yumurtalarımızı ve dinozor maketlerimizi aldık.

Kızlar Jurassic Land gezisi sonunda fosil keşfetme oyununu o kadar sevdiler ki, Jurassic Land’de bize hediye edilen tahta dinozor iskeletlerini önce rengarenk boyadılar. Sonra bir paket bulgur ile tepsilere koyduk. Allık fırçaları ile kemikleri kumda bulma oyunu oynadılar.

Jurassic Land gezisi o kadar etkileyici oldu ki bir hafta sonra halen “Anne gerçekten dinozor adasına gittik mi?” diye soruyorlar. Her seferinde bu gerçek değil desem de sonunda evet gittik deyince çok mutlu oldular.

Eğer bir hafta sonunda evde kalmayalım ailecek nereye gidelim diyorsanız bu tema parkını listenize alabilirsiniz.