12 Aralık 2013 Perşembe

Yeşil Anne Işık Kırgız bebeği için ekolojik deterjan üretti!

Türkiye’de şehirde yaşayan bir doğal anne olmak kolay değil. Hayatımda yaptığım alışkanlık değişikliklerinden, yemeyi ya da yememeyi seçtiğim besinlerden, kullandığım ürünlere kadar pek çok eleştiri alıyorum. Devamlı artık normal ve dünyanın sağlıklı geleceği için şart olduğuna inandığım uygulamalarımın karşısında duranlara göğüs germek kolay değil. Buna karşın en büyük destek sosyal medyadan geliyor. Facebook üzerindeki Doğal Anneyim grubumdaki üye sayısının 6500'e yakın olması doğal ve ekolojik yaşama olan ilginin hiç de az olmadığını gösteriyor. Grupta özellikle ekolojik marka sahiplerini de ürünlerini anne ve babalara tanıtmaları konusunda teşvik ediyorum. Yeşil Anne Işık Kırgız ile yollarımız Doğal Anneyim grubunda kesişince çok mutlu oldum. Çünkü hem doğal beslenmeye önem veren, hem de anneleri Türkiye’deki yeşil doğamızı korumak için bilinçlendirmeye çalışan değerli annelerden biri Işık.

Işık Yeşil Anneyim blogunda geçenlerde benimle yaptığı bir röportaja yer vermişti. Röportajı okumak için tıklayın.

Enerjisine ve bir kimyager olarak yaptıklarına hayran kaldığım Yeşil Anneyim Blogu yazarı Işık Kırgız ile Türkiye’de bir kadın girişimci anne olarak ürettiği Mom’s Green Ekolojik Temizlik malzemeleri konuştuk.


Sevgili Işık, ekolojik deterjan yapma fikri nereden çıktı?

Başakcım; öncelikle sana Mom’s Green ürünleri ve www.yesilanne.com sitemize gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkür ederim. Önce biraz kendimi tanıtayım. Ben 34 yaşında , iki çocuk annesiyim. İTÜ Çevre Mühendisliği mezunuyum. İTÜ’de İşletme Yüksek Lisansı yaptım ve 1999 yılından itibaren gıda, kozmetik ve deterjan üretimi yapan yerli, yabancı birçok şirkette pazarlama müdürlüğü yaptım. Bir çok paketli ürünün üretim süreçlerini gördüm. Evimde de ailemi paketli gıdaların, kimyasal deterjanların zararlı, kanserojen etkilerinden korumak için kendimce yiyecek ve deterjan yapıyordum. Sebze, meyveleri İpek Hanım Çiftliği'nden, ekolojik pazarlardan ve kendi bahçemizden yiyorduk. Kendimce yeşilanne  idim :) İkinci bebeğimin doğması ile de Mom’s Green markası oluştu ve yesilanneyim.blogspot.com adresinden anneleri bilgilendirici yazılar da yazmaya başladım.

Marka nasıl ortaya çıktı, size bu konuda en çok kim cesaretlendirdi?

İkinci bebeğim prematüre bir doğum olduğu için bazı sağlık sorunları yaşadı ve beraberinde bir yoğun bakım süreci oldu. Bu süreçte bir çok bebeğin, özellikle de tüp bebek yöntemi çok yaygın olduğu için çoğul gebelikler sonucu prematüre doğduğunu, kimyasallara, alerjenlere karşı çok daha hassas olduğunu gördüm. Astım, alerji ve egzama çok görülen hastalıklar arasında maalesef. Hem kendi bebeğim hem diğer bebekleri ve çocukları zehirli kimyasal deterjanlardan korumak için bir marka yaratmaya karar verdim. Türkiye’de üretilen, annelerin karşılaştığı yemek, yağ, toz, çamur gibi lekelerde iyi performans veren fakat hiç bir kimyasal içermeyen bitkisel temizleyiciler olsun istedim. Mom’s Green Ecologic böyle doğdu. Çocuklarını gerçekten temiz ve sağlıklı bir ortamda büyütmek isteyen annelerin temizleyicisi oldu. Sloganımız da “Anne Sevgisi Kadar Doğal”…

Sana göre ev temizliğinde en önemli nokta nedir?

Gerçek temizliğin olduğu bir evde herhangi bir toksin olmaması gerekir. Sülfat, fosfat, formaldehit gibi kanserojen kimyasallar olmamalıdır. Doğal temizleyiciler kullanılmalıdır. Ellerin sık yıkanması gerekir. Evin mutlaka her gün 10 dakika havalandırılması gerekir. Su filtreli süpürgeler kullanılmalıdır. Yastık, yorganlarımızı da havalandırmalıyız.

Her oda da mutlaka yeşil yapraklı bir bitki olmalıdır. Yatak odasına  bitki konmaz karbondioksit verir bilgisi doğru değildir. Öyle olsa idi,  gece yeşillik ve orman olan bir yerde nefes alamamanız gerekirdi. Gece  bitkilerden çıkan karbondioksit, toplamda ortama verdikleri oksijen  yanında çok çok azdır. Ayrıca ortamdaki zararlı gazları temizleme özelliği de vardır.

Temizlik kokudan anlaşılmaz. En kötüsü de çamaşır suyu kokan bir ev temiz  değil, aksine kanserojen bir evdir. Kimyasal bir bulaşık deterjanı ile yıkadığınız bulaşıkların durulanabilmesi için 8 ton su gerekir, ama bulaşık makinaları 18 kg suyu tüm yıkama durulama boyunca kullanır. Bu sebeple kanserojen maddeler sizin ve çocuğunuz önce midesinde daha sonra tüm vucudunda birikir.

Pek çok anne artık aldıkların ürünlerin içeriğini sorguluyor. Ürettiğin deterjanların içeriğinde neler var?


Mom’s Green ürünleri içinde Hindistan cevizi yağı, palmiye yağı, buğday ve patates nişastasından elde edilmiş ekolojik yani insan ve çevre dostu hammaddeler bulunmaktadır. Fosfat, sülfat, formaldehit, paraben gibi, zararlı kimyasallar içermez, kalıntı bırakmaz.

Mom’s green markası ile ilgili hedeflerin nelerdir?


Mom’s Green’i ben çocuklarım için yarattım. İnşallah büyüdüklerinde yaşayan ve birçok annenin tercihi olan bir marka olur. Onlar yönetirler. Bu sebeple asla ticari sebepler uğruna  yalan söylemem. Çocuklarıma bırakacağım en önemli miras olmasını istiyorum. Temiz, dürüst bir marka olması için çalışıyorum. Çocuklarımız bizim en değerli varlığımız, onların sağlıklı olarak yetişmesi için bilinçli anneler olmamız gerekiyor.

Türkiye’de bu şekilde ekolojik deterjan yapan bir kaç firma var ama bir kadın girişimci aynı zamanda ufak bebek annesi olarak hem kariyer hem de çocuk yapmayı nasıl beceriyorsun?


Öncelikle, Mom’s Green kendi ailemin de ihtiyacından çıkan bir marka ve  çocukları koruma amacı olduğu için de bebeğim 2 aylıkken büyük bir hevesle çalışmaya başladım ve 6 aylıkken de ilk üretimi yaptım. Evden çalıştım, geceleri çalıştım. Bebeğimin uyku ve süt saatlerine göre ayarlayarak çalıştım. Şimdi bir yaşını geçti ve tüm gece uyuduğu için 23:00-03:00 arası en verimli olduğum zaman. Ev sessiz olduğunda blog yazıyorum, yeni ürünleri çalışıyorum. Annelerden gelen maillere cevap yazıyorum. İnsan isterse her şey için zaman bulabilir. Tabi uykumdan harcıyorum hafta içinde en fazla 4-5 saat uyuyabiliyorum.

Blogunda güncel çevre ve ekoloji konularına değiniyor ve pek çok anneyi bilinçlendiriyorsun. Buradan annelere vermek istediğin özel bir mesaj var mı?


Annelere mesajım, yapabildikleri her türlü ürünü evde kendileri yapsınlar. Buna yoğurt, ekmek, deterjan da dahil. Ama eğer bir formül tutturamadılarsa, sonuçtan memnun kalmadılarsa, annelerin yeterli zamanı yoksa hemen markete koşmasınlar. Kimyasal deterjanları almasınlar. Çocuklarının sağlığını düşünerek doğal temizleyiciler kullansınlar.

Mom’s Green organik deterjanların sanıldığı gibi pahalı değil. Ürünlerinin kullanılmasını teşvik için blog okurlarımıza nasıl bir davette bulunursun?


Ben ürünlerin ulaşılabilir olması için, işi çevirecek kadar bir kar ekleyerek elimden geldiğince uygun fiyatlı olmasına çalışıyorum. Şu anda www.yesilanne.com'da tüm ürünleri içeren %50 indirimli ve kargo bedava setimiz var. Onu alarak ürünleri denemelerini öneririm. Bu fırsattan yararlanmak için tıklayın.
***************************
***************************
Bana ulaşabileceğiniz linkler:

www.BasakPirtini.com

Doğal Annelik ile ilgili:
Doğal Anneyim Blogu: http://dogalanneyim.blogspot.com.tr
Milliyet Blog: http://blog.milliyet.com.tr/bashico
Facebook Doğal Anneyim Sayfası: www.facebook.com/dogalanneyim
Facebook Doğal Anneyim Grubu: www.facebook.com/groups/dogalanneyim
Instagram: www.instagram.com/dogalanneyim
Twitter: www.twitter.com/dogalanneyim
Youtube Başak Pirtini Kanalı: www.youtube.com/channel/UCRoKVtaVHmA48DsvW6Iid_A
Bilgi için e-posta: dogalanneyim@gmail.com

Enerjik Su ile ilgili:
Enerjik Su websitesi: http://enerjiksu.blogspot.com.tr
Facebook Enerjik Su Sayfası: https://www.facebook.com/enerjiksu/
Bilgi için e-posta: enerjiksu@gmail.com

Doğal yöntemlerle hayvan bakımı ile ilgili:
Bashico Blogu: http://bashico.blogspot.com.tr
Köpekler ve İnsanları Blogu: http://kopeklerveinsanlari.com
Facebook Hayvanlardan Mesajlar Sayfası: https://www.facebook.com/hayvanlardanmesajlar/
Instagram'da Hayvanlardan Mesajlar: www.instagram.com/hayvanlardanmesajlar

Başak Pirtini'den e-posta ile haber almak için e-bültene üyelik: 
http://eepurl.com/TeYdX

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder